המלצות לקיץ חם


 

 

 

המלצות לקיץ חם

כמובן, את הדברים הבסיסיים כמו: לשים קרם הגנה ולשתות הרבה - כולם מכירים. אבל יש דברים יומיומיים אחרים, שגם טוב לדעת.

 

אם נפצעתם בים:
שטיפת הפצע במי ים תעזור לו להירפא מהר יותר.

הפצעים מחלימים מהר יותר אם לא מתפתח בהם זיהום. מי ים מכילים מלח, שמתאים לחיטוי של פצעים שטחיים, אבל זה רק במקרה שהמים נקיים. בחופים ציבוריים קיימים מיקרואורגניזמים שונים במים, ועדיף לא לשטוף שם את השריטות. ושחייה עם פצעים עמוקים אסורה בכל סוג של מים.

טיפ: אחרי ששטפתם את הפצע במי ים נקיים, תתחילו לחפש ערכת עזרה ראשונה כדי לסיים את הטיפול בפצע, ולסגור אותו עם פלסטר או תחבושת.


אל תשחו במשך חצי שעה לאחר האוכל:

הרופאים ממליצים להימנע מכל פעילות גופנית במשך עד שעה לאחר האכילה: "תנועה פתאומית עלולה לגרום לריפלוקס – השלכת מזון לא מעוכל מאיבר מערכת עיכול אחד לתוך השני, בכיוון ההפוך. הדבר כרוך לא רק בצרבת, אלא גם יכול לגרום לדלקת. במים, גודל הסיכון לריפלוקס, שכן האדם נמצא במצב אופקי.


תשימו כובע לבן או בהיר:
קובע כהה לא יציל ממכת שמש.

כובע כהה יכול להגן על הראש רק מפני כוויות שמש. ממכת שמש, שהיא סוג של מכת חום - בד כהה לא יגן. כובע שחור סופג את קרני השמש ומתחמם, וכך מעביר את החום אל הראש.

טיפ: בימי קיץ חמים, עדיף לשים על הראש משהו לבן – כי לבן לא סופג את החום.


תימנעו מלגרד עקיצות יתוש:
אם לגרד את המקום בו עקץ היתוש – העקיצה תתחיל לגרד חזק יותר.

המגע באיזור העקוץ, מעורר את החלבונים השליחים של המערכת החיסונית שנמצאים במקום, וכך הגירוי נעשה יותר חזק.

טיפ: תקררו את איזור העקיצה – על ידי פחית משקה קר או קוביית קרח. הטמפרטורה הנמוכה מאטה את התגובות הכימיות בגוף, ומעכבת את העברת האותות מאזור המגורה של העור אל המוח. אם הגרד מן העקיצה בלתי נסבל – תשימו משחה מיוחדת.


המים נכנסו לאוזן?
להטות את הראש הצידה ולקפוץ במקום – לא יעזור.

לצינור השמיעה החיצוני יש צורה מפותלת, ולכן המים יכולים להיתקע שם. אפשר לנסות ליישר זמנית את התעלה: תטו את הראש לצד ותעסו את הסחוס הקטן שנמצא לפני פתח תעלת האוזן, או תמשכו למעלה ואחורה את האוזן, כאשר אתם מחזיקים בסחוס שנמצא מעל תנוך של האוזן.  העיקר - אל תגזימו.




( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> המלצות לקיץ חם